Verwend

15 mei 2022 - Lancaster, Verenigde Staten

Het is frisjes als ik vroeg in de ochtend vertrek en er waait een koude wind. Ik heb de gewoonte om eerst een stuk te lopen, en pas echt te ontbijten als de zon helemaal op is en het een beetje is opgewarmd. Vandaag is dat pas na ruim 1.5 uur wandelen.

22a6c98f-5b6c-4b7d-b9b9-ef4f32fff68e

Een echt interessante dag is het niet. De route loopt de hele dag door vergelijkbare groene bergen. Je ziet het pad vaak een flink stuk vooruit liggen, en het duurt dan wel een uur voordat je daar bent. En dan ziet alles er verder precies hetzelfde uit eigenlijk. Volgens Johan ben ik gewoon verwend door alle mooie uitzichten.

20220512_133501

Om het wat minder saai te maken luister ik voor het eerst op de PCT naar een luisterboek. Ik had Lord of the Rings gedownload, omdat zo'n lang boek over een epische reis me wel leek passen bij dit avontuur. Maar ik weet niet of er genoeg saaie dagen zullen zijn hiervoor!

20220513_064319

De volgende dag is in ieder geval absoluut niet saai. Ik loop door prachtige, afwisselende landschappen vol schitterende uitzichten. Stukken met alleen struikgewas worden afgewisseld met bos en heide-achtige velden. Ik loop door burn area's vol met bloemen en de tegenstelling met de verbrande bomen is mooi (ook al zien we natuurlijk liever levende bomen, het geeft wel mooie effecten).

20220513_123704

Onderweg kom ik ook veel 'Miner's lettuce' tegen. Dan heeft me laten zien dat je dit kunt eten, en het is zeer herkenbaar, dus ik durf het wel aan om het zelf te plukken. Het is fris en een beetje scherp en ik voeg het toe aan mijn lunch-wrap.

20220513_130851

Vandaag passeer ik ook het 500 mijl punt! Iedereen mag nu het bijpassende liedje luisteren: I would walk 500 miles

Een kleine 10 mijl brengt me naar Hiker Town, een soort eenvoudige camping voor hikers. Het is al warm om half zeven, en als ik rond tienen in Hiker Town aankom ben ik al een beetje gekookt. We zijn nu in de echte woestijn aangekomen.

20220514_082947

Ik geniet van een heerlijke outdoor shower en doe een handwas voor schoon ondergoed en schone sokken. Een shuttlebus rijdt heen en weer naar de market waar ik nogal prijzig eten voor 2,5 dag kan kopen. De rest van de dag zit ik in de schaduw, samen met wel 50 hikers, om de hitte af te wachten.

20220514_142109

De volgende etappe is het LA aquaduct, een lang stuk zonder schaduw of water (het aquaduct zit in een buis...). Vanwege de hitte lopen de meeste mensen dit 's nachts en dat ben ik ook van plan. Gelukkig is het bijna volle maan!

-----
Dag 35 (12/5): kamp mile 488.1, gelopen 22.5 mile, totaal 496.9 mile
Dag 36 (13/5): kamp mile 508.1, gelopen 20.0 mile, totaal 516.9 mile

1. Willemien:
    15 mei 2022
    Leuk, een night hike! Dat wil ik ook altijd nog een keer doen. Ik ben benieuwd hoe het je bevalt!
  2. Yvonne:
    15 mei 2022
    Dat wordt vast ook weer een bijzondere ervaring: in de nacht wandelen!

Succes
  3. Els:
    15 mei 2022
    Succes met het komende stuk. Lijkt me extra vermoeiend om ‘s nachts te lopen en dan ook zo’n lang en saai stuk. Daarna maar goed uitrusten en slaap inhalen!