Strand

13 mei 2022 - Lake Hughes, California, Verenigde Staten

De dag begint prachtig, de wolken hangen laag en tuimelen over de bergen heen. Samen met het ochtendlicht zorgt het voor de mooiste effecten. Ik maak enkele foto's maar het effect is niet goed (door mij) op beeld te vatten dus ik geniet maar vooral van het moment.

20220508_070322

Ik heb 'slechts' 17 mijl te gaan. Het is interessant te merken hoe ik dat enkele weken geleden een lange dag was, en nu al als een kortere dag voelt.
De mijlen gaan snel en in de ochtendpauze maak ik gebruik van het mobiele bereik door uitgebreid met Johan te bellen. De poes hoort mijn stem en komt er meteen bij liggen, superschattig.

De bestemming van de dag is een camping in Acton. Janine en ik hebben daar een box met eten heen gestuurd en ik heb ook een nieuw T-shirt besteld. Mijn oude shirt had namelijk bijna gaten op de plek waar de rugzak tegen je rug zit. Nu kan ik er weer even tegenaan. Het is druk met hikers op de camping. Gesprek van de dag is Six Flags, het grootste achtbaanpark van de VS, waar velen morgen heen gaan als uitje van het wandelen.

20220509_075939

Onze groep heeft een ander plan gemaakt, maar daar moeten we eerst nog een stukje verder voor lopen naar Agua Dulce. Dat is geen straf, want de  10 mijl zijn prachtig. Het zand verandert elke 25 meter van kleur en ik verzamel een klein beetje van elke kleur. De route loopt door Vasquez Rocks, een indrukwekkend natuurgebied met haast onaardse rotsen. Dit gebied is gebruikt voor allerlei filmopnames, onder andere voor Star Trek.

20220509_135439

In Agua Dulce aangekomen begint ons uitje. Om te vieren dat we één maand op weg zijn nemen we namelijk een dagje vrij en gaan we naar het strand! Dat is hier 'vlakbij' (volgens Amerikaanse begrippen, slechts 75 minuten rijden). Iemand heeft een 7-persoons auto gehuurd. En ja, er zouden zeven dwergen in de auto kunnen, maar zeven volwassenen, plus zeven rugzakken is toch andere koek. Iedereen (behalve de chauffeur) zit opgepropt met iets op schoot. En dan denken we ook nog dat het een goed idee is om onderweg boodschappen te doen, maar ja, al die spullen moeten ook nog ergens. Gelukkig kunnen we er vreselijk om lachen.

20220509_182139

We overnachten op een camping direct aan het strand bij het plaatsje Carpinteria. Een luie ochtend volgt, en om 9.30 gaat het eerste biertje al open. Er wordt gezwommen (ook ik), gefrisbeet, gelezen, gekletst, gezond en spelletjes gedaan. Ook maken we een wandeling langs het strand, en dat op onze rustdag! In de middag neemt de wind sterk toe en verjaagt ons van het strand. Ik maak me een beetje zorgen over mijn tent, maar ondanks dat hij vervaarlijk buigt, houdt hij het wel.

20220510_101052

Het is heerlijk om er een dagje tussenuit te zijn in een levendig stranddorp. Maar na deze rustdag heeft iedereen weer zin om te lopen en de beschaving achter ons te laten. Dus wordt iedereen inclusief rugzakken weer in de auto getetrist en rijden we landinwaarts. Helaas heeft Janine bij een strandspel haar achilles bezeerd, dus die zetten we af bij de camping in Acton om nog een extra dag rust te nemen. Hopelijk is dat genoeg en kan ze daarna weer verder. De rest van ons keert terug naar Agua Dulce om de tocht te vervolgen.

20220511_145508

Na een stukje asfalt (uitzonderlijk op deze route!) volgt een fraaie middagwandeling zonder al te veel hoogteverschillen. Op advies van de anderen heb ik de app 'Seek' geïnstalleerd, die planten en dieren kan determineren. De mosterd en ridderspoor had ik zonder app ook wel herkend, maar ik weet nu ook dat ik Californian Wildflower, Paintbrush en  Buckwheat heb gezien. Ik ontmoet twee slangen die zich ook nog allebei op de foto laten zetten, maar die vergeet ik te determineren.

20220511_142146

-----

Dag 31 (8/5): kamp mile 444.3 (Acton),
gelopen 17.6 mile, totaal 453.2 mile
Dag 32 (9/5): kamp mile 454.5 (Carpinteria), gelopen 11.2 mile, totaal 464.4 mile
Dag 33 (10/5): kamp mile 454.5 (Carpinteria), gelopen 0 mile, totaal 464.4 mile
Dag 34 (11/5): kamp mile 465.6, gelopen 10.1 mile, totaal 474.4 mile

P.s. om jullie wat opzoekwerk te besparen, hier een kaartje van de route. Het blauwe stuk heb ik inmiddels gelopen!

20220508_210430

1. Maryse:
    13 mei 2022
    Wooow teaser! Verhalen over de prachtigste dingen en dan 'de foto's komen later' 😆
  2. Annet:
    De foto's zijn er nu!
  3. Willemien:
    13 mei 2022
    Ik voel mij een beetje mijn oma, nu ik op Google Maps Carpinteria opzoek. Zij zocht vroeger altijd in de altas elk Frans gehucht waar wij op vakantie waren. Mooi om te zien hoe die 474,4 mile zich vertalen op de kaart.
  4. Annet:
    13 mei 2022
    Ik heb een kaartje toegevoegd :)
  5. Victor:
    13 mei 2022
    Mooi! Ik gebruik zelf sinds kort PlantNet, super leuk om dingen te determineren.
  6. Anneke:
    14 mei 2022
    Wauw met zn allen in een koekblik om naar zee te gaan! Zo grappig! Lojkt wel een schoolreisje.
  7. Eva:
    18 mei 2022