San Diego - America's finest city

8 april 2022 - San Diego, California, Verenigde Staten

Ik ben gearriveerd! In een vrolijk hostel in San Diego heb ik de eerste drie nachten doorgebracht. En meteen weet je dat je in Californië bent, de zon schijnt, overal surfborden en de geur van wiet is nooit ver weg!

20220407_100907

Dinsdag om half negen vertrokken Johan en ik naar Schiphol. Bij het afscheid nemen moest ik wel een traantje laten, ook al had ik dat afscheid natuurlijk geheel aan mezelf te danken.

Na een lange reis kwam ik om negen uur 's avonds lokale tijd in San Diego aan. Dat is zes uur in de ochtend van de volgende dag in Nederland. Snel naar bed dus maar! Helaas vond mijn lijf het om één uur 's nachts wel weer tijd om wakker te worden... De tweede nacht was dat pas om half drie, en de derde om vier uur dus er is vooruitgang!

20220406_170353

Niet helemaal uitgeslapen ben ik de volgende dagen op missie gegaan. Drie belangrijke zaken moesten nog gedaan worden. Ten eerste een lokale simkaart zodat ik niet zonder internet kom te zitten (want wie kan dat nu nog...) én zodat ik hier mensen kan bellen en gebeld kan worden. Ook vanuit Nederland kan naar dit nummer gebeld worden, dat hebben Johan en ik al even getest. Mijn normale WhatsApp blijft trouwens gewoon werken.

De tweede onderneming betrof de lokale outdoorzaak. Helaas liggen dat soort winkels doorgaans niet echt in het centrum en San Diego is daarop geen uitzondering (meer dan een uur met twee bussen en dan nog 20 minuten lopen). Daar wachtte een waterfilter en een gasflesje op mij, waarna ik de hele reis weer terug kon ondernemen.

De derde regeltaak waren de boodschappen voor de eerste 2,5 dag. Dat is gelukkig niet zo lang (en dus niet zo zwaar), helemaal fijn omdat de eerste nacht wel meteen een 'dry camp' zal zijn, er is daar geen water dus dat moet ik allemaal meenemen.

Ik heb natuurlijk ook wat ontspannende activiteiten ondernomen! Er was woensdag een heel gezellige farmers market voor de deur, en donderdag heb ik heerlijk aan het strand gelegen.

20220407_121029

In het hostel heb ik de eerste andere wandelaars ontmoet. Zo ook Vasiliki uit Zweden waarmee ik direct een klik had. We hebben uitgebreid onze voorbereiding en voorpret met elkaar besproken. We hadden veel overeenkomsten, ook in hoe we naar de route kijken. Ook ontmoette ik Volker uit Duitsland. Zij vertrekken een paar dagen na mij, dus misschien kom ik ze later nog tegen.

Nu ben ik in de bus onderweg naar het startpunt, het gaat daadwerkelijk van start! De volgende update zal vanaf de route zijn :)

1. Els:
    8 april 2022
    Toi toi toi hè, een heel fijne wandelreis gewenst! 😘
  2. Maryse:
    8 april 2022
    Waaauw, dan gaat het nu echt gebeuren! Heel veel plezier! En wat fijn om al gelijk zo'n klik met een medewandelaar te hebben...
  3. Renske:
    8 april 2022
    Heel leuk om te lezen!! En succes de eerste dagen :D
  4. Andrea:
    8 april 2022
    Spannend dat het nu echt gaat beginnen! Heel veel plezier en succes!!
  5. Beppie:
    Wat stoer...veel plezier!
  6. Yvonne:
    8 april 2022
    Heel veel plezier en succes, wat leuk dat je al mede wandelaars ontmoet hebt!
  7. Machteld:
    Heel veel plezier!
  8. Evelien:
    9 april 2022
    Geweldig dat het nu eindelijk zo ver is! Veel veilige kilometers gewenst, en hopelijk ook heel veel kilometers meer dan 2 jaar geleden! Succes!
  9. Tanja:
    9 april 2022
    Hoi Annet ik zit in het nordic walking groepje met je moeder en ze vertelde wat je ging doen. Ik ga je zeker volgen op deze bijzondere trip. Heel leuk om te lezen hoe zo’n half jaar verloopt. Wens je heel veel succes!
  10. Annet:
    9 april 2022
    Wat leuk dat het zo verspreid wordt!
  11. Willemien:
    9 april 2022
    Mooi hostel! Was je rugzak nog op tijd binnen?
    Heel veel plezier, en bon courage!
  12. Annet:
    9 april 2022
    Ja! En vooralsnog is hij prima!
  13. Willemijn:
    Enjoy!!