Ontmoetingen

10 april 2022 - Mount Laguna, Verenigde Staten

Na het tikken van de vorige blog verlaat ik Lake Morena voor de laatste 6 miles. Het is opnieuw erg warm geworden en ik tel de kilometers een beetje af tot ik Jonah ontmoet. Hij haalt mij in en we raken aan de praat waardoor ik een poosje achter hem aan loop. Dit geeft me genoeg energie om door de ergste open en warme stukken te lopen.

20220409_122426

Ik neem pauze onder een brug waar Joe zit. Hij vertelt hoe hij veel last heeft gehad van overgewicht en allerlei bijkomende fysieke problemen en dat hij zijn hele levensstijl heeft omgegooid om ervan af te komen. Hiking hoort bij die nieuwe levenstijl, daarom is hij hier.

20220409_124747

Bij mile 26 is Boulder Oaks campground, waar ik de nacht ga doorbrengen. Verschillende mensen houden daar een siësta, waaronder Jonah. Het is erg gezellig en er wordt zelfs gefrisbeet. Het wordt nog beter als 'Geared Up' arriveert met koud bier. Hij is even van de route geweest en had een lift terug naar de campground gekregen dus daarom kon hij het bier meenemen. Nou daar maak je vrienden mee!

20220409_163000

Geared Up

Er komt ook nog een 'gewone' kampeerder langs die een enorme accu brengt speciaal voor de hikers zodat ze telefoons kunnen opladen. Mensen die hikers op deze manier helpen noemen ze hier 'trail angels', en de hulp die ze geven noemen ze 'trail magic'. Is dat niet fantastisch?

20220409_152610

Joe en Lopsided

Ik heb ook nog mijn shirt uitgespoeld, want met die hitte was het flink bezweet geraakt, en ik trok het gewoon nat weer aan. Binnen de kortste tijd was het weer opgedroogd.

De volgende dag weer vroeg op pad. Na enkele miles kom ik bij de Laguna Mountains. Een prachtig gebied, een stuk hoger dan hiervoor dus flink klimmen, ruim 800 meter omhoog. Wel vooral over mijn favoriete paadjes, langs de berg slingerend.

20220410_090308

Als ik langs een bosje loop hoor ik opeens een luid gesis. Snel zet ik een paar stappen vooruit, en het gesis houdt op. Dat moet wel een slang zijn geweest. Ik heb hem helaas niet gezien en om nou echt in het bosje te gaan leek me een slecht idee.

Deze dag was weer erg warm en bijna alleen maar heuvel op. Toen ik aankwam bij een klein riviertje plofte ik dus uitgeteld neer om te lunchen. Naast Wilco, die ik de vorige avond ook op de campground had ontmoet. Even later arriveerde Jonah ook en we hadden een gezellige siësta. Ik weet nu dat Wilco verpleegkundige is, dus als er iets mis gaat weet ik wie ik moet hebben.

Na de rustpauze heb ik weer veel energie en beklim vol goede moed de laatste top. Bovenop de berg ligt het gehucht Mt Laguna. Daar is een restaurant en dat is een soort magneet voor hikers. Zowat iedereen die ik onderweg heb ontmoet kom ik daar weer tegen. Plannen voor de volgende dagen worden gesmeed en boodschappen gedaan voordat we naar de campground 500m verderop gaan.

20220410_155224

Janika, Ken en Wilco

Ps. Niet alle foto's eindigen hieronder bij Foto's, soms komen ze bij de vorige blog. Je kunt ze allemaal zien bij de sectie Foto's links.

-----

Dag 2: kamp mile 26, gewandeld 14.6 mile, totaal 26 mile

Dag 3: kamp mile 41.5, gewandeld 16.5 mile, totaal 42.5 mile

1. Maryse:
    Schitterend... 😍
    Op het terras zie ik allemaal dikke jassen, koelt het 's avonds hard af?
  2. Annet:
    12 april 2022
    Ja, 's avonds en 's nachts is het wel koud, tussen 0 en 5 graden ongeveer.
  3. Els:
    12 april 2022
    Leuk om te lezen! Het lijkt me een heel apart wereldje, al die PCT-hikers!
  4. Victor:
    12 april 2022
    Is het nou positief of negatief, dat er zoveel anderen zijn? Ergens denk ik -- je gaat voor je rust, zit je nog tussen de sociale verplichtingen. Maar aan de andere kant, je loopt waarschijnlijk alsnog vooral veel alleen.
  5. Annet:
    12 april 2022
    Ik vind het leuk! Ik wandel eigenlijk vooral alleen, je komt de anderen tegen op de rustpunten of de kampeerplaats. De contacten zijn (vooralsnog) ook heel los, geen verplichtingen.
  6. Machteld:
    12 april 2022
    Mooie hike! So far so good!
  7. Evelien:
    12 april 2022
    Wat heerlijk al je verhalen te lezen en foto's te zien! Fijn dat je de eerste dagen goed bent doorgekomen. Heel veel succes / plezier / kilometers / mooie ervaringen gewenst!
  8. Dieke:
    12 april 2022
    Leuk om je verhalen te volgen en heerlijk dat er op dag twee am trail angels zijn!
  9. Mieke:
    13 april 2022
    Heel tof om je zo te volgen! Zo te lezen dus niet alleen zweten van de inspanning, maar ook van de warmte. Even acclimatiseren dus! Goed bezig!
  10. Annet:
    14 april 2022
    Ja, maar geen spierpijn tot nu toe! Dankzij de oefeningen denk ik :)