Mammoth Lakes

13 juni 2022 - Madera County, Verenigde Staten

Het is een warme dag, maar gelukkig kom ik veel riviertjes tegen. Bij drie achter elkaar zijn er geen stapstenen en moet ik toch echt door de rivier waden. Dat betekent erg natte schoenen, wat op deze sectie sowieso vaak het geval is, door water of door sneeuw. Het is een complexe operatie om alles weer op te drogen, ik wissel voortdurend sokken en inlegzolen, terwijl andere paren aan mijn rugzak hangen om te drogen in de zon. Elke pauze schoenen en sokken uit om mijn gerimpelde voeten de kans te geven een beetje op te drogen. En uiteraard wordt alles binnen de kortste keren weer nat.

20220610_125701

Bij één van de riviertjes neem ik ook een bad, het is er warm genoeg voor en zo word ik een beetje schoner. Dat doe ik trouwens vaker onderweg, soms ga ik echt erin, soms was ik me met een doekje. Ook mijn shirt en sokken spoel ik zo vaak mogelijk uit. In de zon droogt het snel weer op. Jammer genoeg zijn er steeds meer muggen, en die houden ook van water.

20220610_104011

Aan het einde van de dag beklim ik Silver Pass. Het uitzicht vanaf de top is wijds en indrukwekkend. De immense bergen blijven me fascineren, het is ongelofelijk dat we daar gewoon overheen kunnen lopen. Er lijkt meer sneeuw achter ons dan voor ons te zijn, maar dat kan ook een illusie zijn, want voor ons zien we de zuidzijde en achter ons de noordzijde van de bergen.

20220610_162721

Ik sta vroeg op want ik moet 17.5 mile afleggen voor 17.30, als de laatste bus naar het dorpje vertrekt. Gisteren heb ik beduidend minder afgelegd en was ik pas om 19.00 op de campsite. Ik loop langs Virginia Lake, waar de opkomende zon voor mooie reflecties in het water zorgt. Ondanks mijn tijdsschema stop ik daar toch om van dit plaatje te genieten.

20220611_063357

Daarna loop ik meer door, inmiddels wil ik ook graag weer even in de bewoonde wereld zijn. Ruim op tijd kom ik bij de bus aan, die me gratis naar het dorpscentrum van Mammoth Lakes brengt. Alle bussen in dit dorp zijn gratis, wat echt heel handig is, ook omdat het weer een wat uitgestrekter dorp is. Ik haal pizza, ijs en bier en plof neer in het hostel waar ik ga overnachten. Even bijkomen!

Free-Town-Bus-3

Dit hostel is niet zo mooi als de voorgaanden. Het is een motel waar ze één gebouwtje als hostel gebruiken. Het is duidelijk een bijzaak, er is geen moeite gedaan om een leuke sfeer te creëren. Er is wel een keuken maar daar is maar weinig aanwezig. Overal hangen briefjes met wat niet mag. De bedden zijn vreselijk hard en ik slaap er slecht op.

20220611_112711

Gelukkig zijn er wel veel andere hikers en kom ik bekenden en nieuwe mensen tegen. MacGyver, Dan en Golden slapen hier ook en we drinken gezellig wat samen. Golden gaat voor ons koken vanavond. Na de drankjes voel ik me echter wat tipsy, en ik ga even op bed liggen. Natuurlijk val ik in slaap en wordt pas om 21.00 wakker. Ik heb het diner gemist! Als ik in de keuken kom vind ik echter een kommetje eten in de koelkast met mijn naam erop, ze hebben het voor mij bewaard. Echt superfijn.

De tweede nacht in het hostel heb ik mijn luchtbedje opgeblazen en bovenop het matras gelegd. Dat slaapt echt stukken beter en uitgerust ga ik de volgende dag weer met de bus terug naar de route. Op naar Yosemite National Park!

-----
Dag 64 (10/6): kamp mile 889.2, gelopen 15.7 mile, totaal 932.2
Dag 65 (11/6): kamp mile 903.3 (Mammoth Lakes), gelopen 17.6 mile, totaal 949.8
Dag 66 (12/6): kamp mile 903.3 (Mammoth Lakes), gelopen 0 mile, totaal 949.8

20220613_132207

1. Willemijn:
    14 juni 2022
    Wauw Annet, ik had al een tijdje niet meer gelezen maar ik ben weer helemaal bij. Nog van harte en heel veel plezier in Yosemite, het is daar echt waanzinnig mooi! Lieve groetjes Willemijn
  2. Els:
    14 juni 2022
    Wat een prachtige foto’s! En dan te bedenken dat het in het echt nog mooier is!
  3. Patricia de Jongh:
    17 juni 2022
    Inderdaad wat een schitterende foto's en wat fijn om te lezen dat je er zo van geniet! Ben heel benieuwd naar Yosemite. Die staat ook nog op mijn lijstje, maar dan niet zoals jij het doet hoor 😉 (via de PCT)