Kennedy Meadows

27 mei 2022 - Kennedy Meadows, Verenigde Staten

Bij aankomst bij de General Store in Kennedy Meadows word ik begroet met een applaus. 'Gefeliciteerd met het voltooien van de woestijn!' hoor ik aan alle kanten, van bekenden en onbekenden. Dit kenmerkt meteen de sfeer die hier hangt. Kennedy Meadows is een piepklein dorpje, met een General Store en een pub Grumpy's, en twee(!) gear stores. Die laatsten, en ook de eersten trouwens, leven van het hikerseizoen.

20220526_075507

Iedereen neemt één of twee zeros (rustdagen) in Kennedy Meadows, dus ik kom een hoop bekenden tegen, zoals Ben, Dan, Janine, Sean en Emma en Captain, Catdog en White Puma. Je kunt lekker chillen, kletsen en eten op de patio van de General Store, en kamperen achter de Store. Er zijn veel klusjes te doen, zoals douchen en kleren wassen. Ik moet ook boodschappen doen en uitrusting voor de Sierra kopen.

20220524_182439

In de Sierra is een berenton namelijk verplicht, dus die heb ik gehuurd bij één van de gear shops. Hoewel er minder sneeuw is dan gemiddeld, ligt er nog genoeg op de bergpassen. Dus ik heb de microspikes weer in mijn tas. Ook heb ik een ice axe gekocht, die gebruik je om een noodstop mee te maken als je naar beneden glijdt. Hopelijk heb ik die niet nodig... Warme handschoenen en een zonnebril zijn nu ook toegevoegd aan mijn outfit.

20220526_113313

Mijn nieuwe schoenen zijn gearriveerd met de post, net als een extra powerbank om wat langer zonder stopcontact te kunnen. Ook spray ik mijn kleren en mijn tent in met insecten werende spray.

20220524_164948

Ik ben twee dagen in Kennedy Meadows om uit te rusten. Mijn plannen voor de komende sectie zijn gemaakt, wat wil zeggen dat ik plannen van anderen heb gefotografeerd en ze heb gecombineerd. De rugzak bevat 17,5 kilo aan uitrusting en eten voor een week. Ik heb alle vega opties van de pub geprobeerd dus het is tijd om te vertrekken. Dit was de leukste, maar ook de duurste stop tot nu toe!

20220525_125130

-----
Dag 48 (25/5): kamp mile 702.2 (Kennedy Meadows), gelopen 0 mile, totaal 712.2

1. Yvonne:
    27 mei 2022
    Op naar een nieuw hoofdstuk! Waar is een berenton voor? om voedsel in te bewaren zodat ze het niet ruiken oid?

Succes!
  2. Annet:
    29 mei 2022
    Je stopt er je eten in inderdaad! Ze kunnen het nog wel ruiken dan, maar ze kunnen de ton niet openmaken. Voor ons mensen is dat trouwens ook niet zo makkelijk, je moet met veel kracht twee pinnetjes van zijn plek duwen...
  3. Hilma:
    27 mei 2022
    Hallo Annet ,
    Ik volg je al je hele reis. Het is jammer dat je niet ergens een "like" kunt doen, zodat jij kunt zien hoeveel mensen je fantastische reis volgen.
    Ik heb diep, diep respect voor je! En blijf je zeker volgen💕
  4. Tonny:
    29 mei 2022
    Hoi Annet,
    Ik ben ook een oud collega van je moeder en kreeg deze link doorgestuurd.
    Heb nog niet je hele reisverslag gelezen maar zit nu op de helft, maar wat is dit leuk om te lezen. En wat stoer dat je dit allemaal durft . Wens je heel veel succes met het vervolg van je wel heel bijzondere reis.
  5. Patricia de Jongh:
    30 mei 2022
    Wat een mijlpaal zeg, Kennedy Meadows! Zo gaaf, om na die boeken, nu te lezen hoe jij daar arriveert. Wat mooi en terecht dat je met applaus wordt binnengehaald. Fantastisch hoor, gefeliciteerd! Super fijn dat er weinig sneeuw ligt in de Sierra's. Heel veel succes straks, zet 'm op!
  6. Froukje:
    30 mei 2022
    Hi Annet! Wat een avonturen. Leuk om te lezen. Succes met het volgende traject 😘