Nieuw record

1 mei 2022 - Hesperia, California, Verenigde Staten

In Big Bear Lake verblijf ik twee nachtjes in een hostel. Omdat het niet zo duur is, zitten er veel hikers in het hostel. De meesten ervan zijn oude bekenden, maar toch zijn er ook best veel die ik nog niet eerder heb gezien. Daar verbaas ik me steeds over, waar waren die dan de afgelopen dagen?

Samen met een Belgisch koppel en drie anderen ga ik eten bij een Nepalees restaurant, erg lekker. De andere dag eet ik een grote salade met Janine in het hostel. We moeten toch een beetje vitaminen binnenkrijgen. Overdag doe ik naast de boodschappen niets. Het hostel heeft een hottub en we drinken bier. Echt afzien deze trip.

20220427_195041

Als ik weer op de route ben heb ik veel energie en schiet ik lekker op. Al snel besluit ik dat ik wel wat verder kan dan mijn geplande 16.5 mile, en op mile 19.5 is een grote campground met water, dus daar ga ik heen. De route loopt bovenlangs Big Bear, en geeft een prachtig uitzicht op het meer. De laatste 2 uur loop ik samen met Janine, en al pratend vliegen de miles voorbij.

20220429_124759

Op wandeldagen sta ik meestal vroeg op, als het licht wordt (rond half zes), zodat ik iets na zessen kan vertrekken. Iedereen die mij een beetje kent zal dat wel raar vinden, maar het komt denk ik doordat ik ook naar bed ga als het donker wordt, tegen achten. Ik verwacht niet dat ik die gewoonte thuis zal volhouden ;)

20220430_085814

Ik ga een mooie wandeldag tegemoet, licht dalend maar geen grote hoogteverschillen en het is niet al te warm. Ik besluit om de eerste 20+ mile hike dag te gaan lopen. Het is een  mooie afwisselende dag, door glooiende heuvels en hoog langs een rivier. Middenin komt de route langs een bergmeertje waar een hoop hikers zwemmen. Ik besluit ook een duik te nemen maar dat duurt maar zeer kort, want het water is ijskoud. Er zijn dan ook geen foto's van want ik had geen behoefte om het opnieuw te doen voor de foto.

20220430_124856

Sinds gisteren is de trail veel drukker dan eerst. Ik ben een 'bubbel' hikers tegengekomen, een groep die min of meer samen over de route trekt. Een stuk of 15  mensen die ik nog niet eerder ben tegengekomen. Ik geloof niet dat ik deze groep heel erg mag, ze zijn nogal luid en aanwezig. En hoewel ze oppervlakkig wel aardig zijn, zijn ze niet erg geïnteresseerd in mensen buiten hun groep.

20220430_140310

Op een gegeven moment krijg ik door dat de groep wil overnachten op de plek die ik ook in gedachte had. Daar zijn echter bij lange na niet genoeg plekken voor iedereen en er ontstaat een soort race naar de kampeerplek. Daar heb ik geen zin in, en er is nog tijd, dus ga ik een stukje verder. Wel jammer dat er dan 2 mile bij mijn toch al lange dag komt.

20220430_164917

Als beloning zijn er hot springs op deze nieuwe kampeerplaats en samen met Janine (die ook verder gegaan is) laat ik me heerlijk in het warme water zakken. Het voelt weldadig aan de spieren na de hele dag lopen. De plek is ook zeer in trek bij de locals, en het is zaterdag, dus het is wel een beetje een onrustig nachtje.

20220430_173735

In de ochtend nog een snelle skinny dip in de (nu rustige) hot springs en dan weer op pad. De eerste echte rivier oversteek is prima te doen als de zon schijnt. Aan het einde van de ochtend kom ik twee trail angels tegen die pannenkoeken en 'root beer float' (root beer met ijs) uitdelen. Wat een verwennerij!

20220501_110131

1 mei 2022
    Heerlijk! Lekker badderen.
  2. Renske:
    2 mei 2022
    Ik kan me voorstellen dat die Hot Springs echt heerlijk waren voor je spieren! Ben je sowieso ook aan het stretchen na/voor een dag wandelen of niet echt? Ik ben zelf altijd super stijf met opstaan. En merk je dat je al wat meer wandelbenen krijgt?
  3. Annet:
    Hi Renske,
    Stretchen probeer ik wel te doen na het wandelen, maar ik vergeet het vaak... zodra ik aankom plof ik neer, eerst iets eten, dan tent opzetten, koken, beetje kletsen, alles klaarzetten voor de volgende dag, tent induiken, slapen...
    Ja, de wandelenbenen beginnen wel te komen, hoewel de bergops nog steeds wel pittig blijven.
  4. Mieke:
    2 mei 2022
    Dit klinkt als een fijne verwennerij voor het lichaam na het harde zwoegen, dubbel en dik verdiend! En nu alweer zoveel meters gemaakt, knap hoor!
  5. Dieke:
    2 mei 2022
    Geweldig Annet om jouw avontuur zo te kunnen volgen. Wat heerlijk die hotsprings na zo'n lange wandeldag!