Nog één week!

24 januari 2018 - De Bilt, Nederland

Over precies één week zit ik op Schiphol te wachten tot het vliegtuig mij naar Nieuw Zeeland gaat brengen. Ik ben van plan daar in een ruime maand vijf wandeltochten te lopen:

* Tongariro Northern Circuit: rondom Mt Ngauruhoe (ook bekend als Mt Doom), een actieve vulkaan.

* Wangapeka Track: een avontuurlijke route door bossen langs rivieren.

* Heaphy Track: zeer gevarieerd: langs de westkust en daarna door verschillende bos- en graslanden.

* Abel Tasman Coast Track: een makkelijke route langs het strand, bij goed weer ultiem genieten.

* Kepler Track: als laatste de bergen in het zuiden van Nieuw Zeeland met prachtige vergezichten.

Nu de vertrekdatum dichterbij komt wordt ik toch wel een beetje onrustig. Heb ik echt alles goed voorbereid? Ben ik niks vergeten? Heb ik genoeg geoefend? En het is toch wel jammer dat ik dan Johan en de beestjes een maand moet missen. Tegelijk heb ik heel veel zin om er te zijn en te lopen! Nog één week!

Ps: In Nieuw-Zeeland noemen ze wandelen 'tramping', vandaar de kop boven deze blog.

1. Martin Jansen:
    24 januari 2018
    Heel veel plezier! Tongariro is prachtig!
  2. Eva:
    24 januari 2018
    Aah komt helemaal goed! Abel Tasman heb ik ook een stukje van gelopen, was erg mooi en niet zo moeilijk als die Tongariro! Have fun!
  3. Hanneke:
    28 januari 2018
    Stoere vrouw hoor. Ik wens je veel mooie nieuwe ervaringen. Geniet ervan!