Hals over de kop

14 maart 2020 - Balboa Park, Verenigde Staten

Hallo allemaal,

Ik zal jullie meteen geruststellen, ik ben in de VS! Een paar dagen eerder dan gepland en met nog wat meer stress dan verwacht, maar het is gelukt.

Vanaf maandag werd de situatie met het Corona virus steeds dringender en begon ik te overwegen om eerder te gaan vliegen. Ik was namelijk bang dat de Nederlandse regering het land op slot zou doen, net als Italië. En dat zou dan weleens voor dinsdag kunnen zijn (wanneer ik eigenlijk zou vliegen). Dus misschien kon ik beter proberen in het weekend al te gaan. Maar we hadden nog allerlei afspraken staan dit weekend en ik vermoedde dat er nog wel wat stappen tussen zouden zitten voordat het land op slot zou gaan, zo voortvarend is Nederland tot nu toe niet. Ik besloot nog even af te wachten.

Woensdagavond werd ik toch een beetje nerveus, maar de Delta-website deed het niet het goed, dus ik wilde het donderdagochtend nog eens proberen. We sliepen niet goed en al vanaf vroeg in de ochtend lag ik met Johan in bed te kletsen wat nou wijsheid was. Nietsvermoedend dat Trump al een inreisverbod had ingesteld... Daar had ik geen rekening mee gehouden! Bij het opstaan had ik heel veel berichtjes van jullie, ik schrok me een ongeluk (maar heel erg bedankt natuurlijk).

Screenshot_20200313-194913_Samsung Internet

Eerst was ik heel sip maar toen kreeg ik in de gaten dat het vanaf vrijdag middernacht inging. Ik heb heel snel om geboekt naar vrijdag (de website deed het nu gelukkig wel). Maar welk tijdstip is vrijdag middernacht eigenlijk? Is dat de nacht van donderdag op vrijdag of de nacht van vrijdag op zaterdag? Het internet wist het ook niet (ik heb echt heel lang gezocht donderdag morgen, geloof me). Pas in de middag was het duidelijk dat het de nacht van vrijdag op zaterdag was.

Maar ja, toen vloog ik opeens de volgende dag al! Ik was nog helemaal niet klaar! Ik zou eigenlijk nog werken donderdag, mijn collega's zouden komen voor een afscheids etentje, we hadden al die afspraken in het weekend, en ik had helemaal niet scherp wat ik allemaal nog moest doen voordat ik weg kon. Paniek in de tent!

Pas toen ik een lijstje had gemaakt en alle afspraken en zo had afgezegd, kwam ik een beetje tot rust en drong het echt tot me door. Het moment van vertrek was nu wel heel dichtbij. Voor mij, en voor Johan ook. Dat gaf een heel ander onrustig gevoel.

Vrijdagmorgen vond het erg lastig om gedag te zeggen tegen Gijsje het konijn en Sjimmy de poes. Johan bracht me naar Schiphol en toen moesten we echt afscheid nemen. Op dat moment vond ik mijn grote plan helemaal niet meer zo een goed idee. Maar ik ben toch maar wel gegaan ;)

Daarna ging het eigenlijk heel soepel, het was helemaal niet druk op Schiphol, het vliegtuig zat niet vol (de stoel naast me was leeg, joepie), de overstap ging goed. De douane stelde maar één vraag, wat kom je hier doen? Ik zei: een lange wandeling maken. En dat was genoeg voor een stempel. Niks geen moeilijke corona-vragen of checks.

20200313_213217

En nu ben ik in San Diego, in een op het eerste oog gezellig hostel. Maar dat ga ik morgen verder uitvinden, want eerst slapen!

Allemaal super bedankt voor het meeleven met deze plotselinge tegenslag! Ik ben heel blij dat mijn avontuur niet in het water gevallen is nog voordat het begonnen is.

1. Maryse:
    14 maart 2020
    Woooow wat een boel omschakelen zeg! Onwijs blij dat het je gelukt is. Het avontuur is gewoon begonnen! Heel veel plezier 💋
  2. Eva:
    14 maart 2020
    Fijn dat je toch nog de VS inkwam! Ook wel dapper om je plan zo om te gooien, is toch heel snel omschakelen. Nu kan het echt beginnen! Have fun!
  3. Heleen Busscher:
    14 maart 2020
    Yessss wat fijn dat het gelukt is! Heel veel plezier!
  4. Els:
    14 maart 2020
    Wat fijn dat je er bent !
    Maar wat een spanning en sensatie eerst......
    Het zal wel even tijd kosten om de stress kwijt te raken en weer helemaal “zen” te worden. Eenmaal aan de tocht begonnen zal dat wel goed komen!
  5. Evelien:
    14 maart 2020
    Wat fijn dat je nu daar bent en je grote wandeling kan beginnen! Heel veel succes, plezier en kilometers toegewenst!
  6. Anneke:
    14 maart 2020
    Je hebt gelukkig de tijd om te ontstressen de komende weken. Ben benieuwd of je op je hike nog wat merkt van de corona-gekte.
  7. Nienke:
    14 maart 2020
    Wat fijn dat het gelukt is allemaal. Het zal tot op het moment van de laatste landing den laatste security check spannend zijn geweest. Nu ontstressen, en dan beginnen aan het super gave avontuur
  8. Laura Huijsing:
    14 maart 2020
    Wow wat een verhaal... Ik hoorde al een beetje van mama van alle paniek... gelukkig kon je toch nog gaan 🤗echt super stoer wat je gaat doen 💪💪heel veel plezier en geniet van elke dag 😘 dikke knuffel Laura ( je nichtje ) 😉
  9. Willemijn:
    14 maart 2020
    Jeetje Annet. Wat dapper om zo met de situatie om te gaan. Nu is het avontuur begonnen, heel veel plezier!
  10. Andrea:
    14 maart 2020
    Gelukkig dat je de VS nog bent ingekomen. Wat een stress zo op het laatste moment.. Heel veel plezier in de VS!
  11. Dieke:
    14 maart 2020
    Jippie jippie jippie! Wat ben ik blij voor je!!! Ik ben verbaasd dat je geen corona test moest doen oid voro je het land binnenkwam...
  12. Jose:
    14 maart 2020
    Super dat het gelukt is om alles onder controle te krijgen. Succes met de stress van je afschudden en op naar het volgende avontuur.
  13. Loes Horsman:
    14 maart 2020
    Wat fijn dat je reis naar de VS nog goed gelukt is. We zijn erg benieuwd naar je verdere avonturen!
  14. Froukje:
    14 maart 2020
    Wat fijn dat het is gelukt Annet!!! Wat een stress! Hartstikke tof dat je alles op alles hebt gezet om alsnog te gaan!
  15. Patricia de Jongh:
    14 maart 2020
    Ongelofelijk Annet, het is nu al een enorm avontuur. Heel veel plezier en succes en ga je weer met belangstelling volgen!
  16. Arie:
    14 maart 2020
    Mooi dat je Trump toch nog te snel af bent. Nu lakker genieten van je avontuur. Ik ben wel een beetje jaloers op je hoor.
  17. Marlie:
    14 maart 2020
    Jeetje, dat is schakelen zeg! Super fijn dat het gelukt is en je nu tijd hebt om te ‘landen’ en te beginnen aan je grote avontuur!
  18. Dimitri:
    14 maart 2020
    Wauw, toch gehaald, van harte! Haha, ik had precies hetzelfde toen ik het nieuwsbericht las: vrijdagmiddernacht is dat nou vrijdag 0.00 uur of 24.00 uur? Afscheidsetentje houden we van je tegoed ;-)
  19. Albert:
    14 maart 2020
    Goed adequaat gehandeld Annet!
  20. Rosanne:
    15 maart 2020
    Wat een spannend begin Annet! Heel veel plezier daar.